..: Aktuality a novinky - vyhledávání :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Lokomotiva řady 362 právě přivezla rychlík z Plzně a Chebu, foto: Aleš PetrovskýPraha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.

Nicholas Winton, Praha hlavní nádraží, foto: Johannes Schefer aka Dennis Hübsch Praha — Ležáky, Lidice – jména vesnic, která se nám v minulých dnech připomínala. Smutnými vzpomínkami na události, které se odehrály před sedmdesáti lety. Vyhlazení těchto dvou vesnic nebyly zdaleka jediné hrůzné příběhy 2. světové války, které se staly. Bylo jich nepočítaně. „Letos si připomínáme 70. výročí konference ve Wannsee, na které bylo přijato tzv. konečné řešení židovské otázky, poté následovaly transporty do vyhlazovacích táborů a tragická smrt šesti milionů Židů. Jako organizátor festivalu česko-německo-židovské kultury jsem se rozhodl pro uskutečnění projektu, který jistou mírou autenticity vtáhne návštěvníky do děje divadelní hry Arnošta Lustiga ´Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou´.“ To už jsou slova Pavla Chalupy, ředitele festivalu Devět bran. Představujeme vám projekt, který je úzce spjat s železnicí. 13. července 2012 vyjede poprvé Vlak Lustig aneb Vlak do nenávratna. Připomene jednu z obrovských tragédií poslední světové války – transport Židů do koncentračních táborů. „Na tragédii holokaustu nesmíme nikdy zapomenout, musíme novým generacím, které mají od 2. světové války velký odstup, připomínat, co se v minulosti dělo za hrůzy a varovat je tím před lhostejností, netolerancí a arogancí moci,“ řekl Pavel Chalupa.

Návrh realizace přeložky trati 238, foto: seznam.cz | david.chrudim Pardubice — Před nedávnou dobou jsem si přečetl článek s názvem „Zdvoukolejnění úseku Stéblová-Opatovice nad Labem“ v časopise Želeniční magazín 04/12. Ve zmíněném článku, který se věnuje problematice modernizace tratě 031 Pardubice - Hradec Králové, nalezneme také úvahy nad pokračováním dalších etap modernizace této tratě včetně výstavby tzv. „Medlešické spojky“ tratě 238. V článku se dočteme o faktickém zrušení zamýšlené výstavby Medlešické spojky pro její ekonomickou nevýhodnost. Nicméně doba je taková jaká je a příliš takovým projektům, tím více pokud se týkají železnice, nepřeje. Domníval jsem se, že jiné řešení je nasnadě - vybudování druhého mostu přes Labe. Nakonec jsem byl ale nemile překvapen, jaké překážky stojí v cestě. Problém je ve výšce mostu nad hladinou. Stále existují plány na zavážení uhlí do Opatovické elektrárny po řece a dále vybudování vodní cesty Labe – Dunaj. V takovém případě musí být most ve výšce minimálně 5,5 m (resp. 7 m u nové stavby) nad hladinou řeky, což téměř vylučuje vybudování druhého mostu.

Lokomotiva 556.0506 při jedné z nostalgických jízd, foto: Žíža Praha"Netřeba v červnu o déšť prositi, přijde, jak začnem kositi." Alespoň tak praví pranostika na měsíc červen, který nám již klepe na dveře. Nezbývá, než si přát, aby zůstalo jen u těchto lidových průpovídek – stejně jako každým rokem je totiž i letos kalendář nostalgických a výletních jízd více než bohatý. Na své si přijdou milovníci nejen „velké“, ale i „malé“ železnice. Těšit se můžete na výletní vlaky Slezských zemských drah, jedoucí napříč překrásnou krajinou Osoblažského výběžku, několik jízd při příležitosti Mezinárodního Dne dětí nebo oslavy výročí dvou českých tratí.

Železniční mapa Královéhradeckého kraje, foto: SŽDCKrálovéhradecký kraj — V neděli 10. června 2012 vstupuje v platnost 1. změna jízdního řádu 2012, která přináší některé novinky i v Královéhradeckém kraji. Největší změny se patrně týkají trati z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, kde skončí další tři páry osobních vlaků. Méně či více významné změny jsou plánovány i na jiných tratích Královéhradeckého kraje. Kraj k těmto opatřením přistupuje po dohodě s Českými drahami z důvodu dodržení rozsahu obslužnosti dohodnuté v rámci Memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční dopravou. Spoje v rozsahu Memoranda jsou spolufinancovány Ministerstvem dopravy České republiky, zatímco veškerá objednávka nad tento rozsah by musela být plně hrazena z prostředků Královéhradeckého kraje.

556.036, Kremnica - Kremnické Bane, foto: BBvK Vážení přátelé, kolegové. Jak jste si zajisté povšimli, čas od času pro vás galeristé ŽelPage připraví tématickou akci, při níž je několik dní ve fotogalerii věnováno jediné lokomotivní řadě. V minulosti jsme tak měli možnost zhlédnout například brejlovce, bardotky, plechovky i další zajímavé a oblíbené lokomotivní řady. Dnes pro vás kolektiv správců ve spolupráci s autory připravil akci stejného zaměření, snad jen s tím rozdílem, že půjde ještě trochu více do historie. Poprvé je totiž zaměřena na parní lokomotivy jedné konkrétní řady… A to rozhodně ne ledajaké. Předmětem je řada, která proslavila československý průmysl a strojírenství daleko za hranicemi naší země a velice významným způsobem zasáhla především do nákladní dopravy na kolejích někdejších Československých státních drah. Někteří již možná začínají tušit, o kterých lokomotivách bude řeč. Ano, budou to 556.0, slavné „štokry“ – lokomotivy, s nimiž vrcholila éra parního provozu u nás.

Regionova 814.166 v novém kabátu, foto: Matouš DanielkaPardubice — Dne 7. března představily České dráhy a Pardubický kraj první realizace celoplošných polepů lokálních vlakových souprav s motivy regionu. Poutavé polepy mají zatraktivnit cestování vlakem a propagovat cestovní ruch na východě Čech. Mezi prvními se ho dočkaly dvě motorové jednotky regionova. 814.166 ještě do nedávna brázdila koleje v nezměněném „tradičním“ žlutozeleném nátěru od grafického studia Konting. Nyní nese celoplošný polep s motivem chrudimského loutkářství a její skříň zdobí vizualizace loutek z expozice místního Muzea loutkářských kultur. Druhá jednotka 814.177 byla nově zakoupena s podporou EU z Regionálního operačního programu. Její celoplošný polep představuje expozici muzea v Moravské Třebové – mumii princezny Hereret. Obě jednotky budou mít rozdílné územní oblasti své působnosti, ale každá v okolí svého prezentovaného muzea, respektive expozice. Princeznu Hereret můžeme potkat primárně na trati Česká Třebová - Moravská Třebová, Loutky pak mezi Pardubicemi a Chrudimí.

Hlavní vchod do stanice Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Ostrava — Marketingové akce Českých drah týkající se realit vyvolávají zejména v poslední době ohlasy – tu větší, jako třeba v případě prodeje pozemků v bezprostředním okolí pražského Masarykova nádraží – tu menší, jako v případě ohlášení prodeje nepotřebného nemovitého majetku. Před časem Českými drahami halasně propagovaný projekt „Živá nádraží“ v tichosti zapadl, byly vyzobány jen rozinky. Nechceme klást otázky, proč ministerstvo dopravy konečně nedotáhlo rozdělení Českých drah do zdárného konce a nepřevedlo veškerou infrastrukturu potřebnou k provozu železnice, tedy i nádražní budovy, do majetku Správy železniční dopravní cesty, která by logicky měla s tímto majetkem nakládat a pokud by nebyl dostatečně využíván jak jí samotnou, tak dalšími dopravci, pak teprve by mohla nepotřebné nemovitosti nabízet k prodeji – a výnos z prodeje znovu vracet do údržby dopravní cesty. Majetek nyní prodávají České dráhy, bez ohledu na možné využití jinými dopravci, a vylepšují si tak své hospodaření. Chceme vám představit jedno nádraží, které si můžete od Českých drah koupit: nádraží Ostrava-Vítkovice.

Jízdní řád 2012 přichází., foto: ŽelPage Beroun — 12.12.2011 0.00 — Vážení čtenáři, vážení kolegové, zazvonil zvonec a on–linu je konec. Během čtyřicet hodin dlouhého nepřetržitého zpravodajství nedošlo na síti SŽDC k žádným vážnějším komplikacím, přechod do nového jízdního řádu se až na drobnosti zdařil. Ze Žiliny vyjel historicky první mezistátní vlak InterCity mezi ČR a Slovenskem čistě v režii soukromého dopravce RegioJet. Všem, kteří se dočetli až sem na konec, děkuji za trpělivost a doufám, že jste byli s prací redakce spokojeni. Za spolupráci děkujeme diskuznímu portálu K-report.net a jeho přispěvatelům, provozovateli jedinečného projektu TV Choceň Ing. Jiřímu Bělohlávkovi, domácímu pivovaru Berounský medvěd za profesionální přístup, skvělé jídlo a WiFi připojení zdarma a v neposlední řadě především vám, vážení čtenáři. Děkujeme za všechny zaslané fotografie, videa a jiné materiály, které jsme v maximální možné míře využili. Těm, na které se nedostalo, se omlouváme. Všem cestujícím přejeme do nového GVD mnoho štěstí, spokojenosti a kilometrů bez nehod a zpoždění!

« Novější zprávy | 6 7 8 9 10  | Starší zprávy »